Koszyk

Zobowiązania gwarancyjne

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za Niezgodność istniejącą w chwili dostarczenia Towaru Kupującemu i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili, chyba termin przydatności Towaru do użycia jest dłuższy. 
W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupującemu przysługują uprawienia wskazane w art. 43d i n. Ustawy o prawach konsumenta. Realizacja uprawnień Kupującego wskazanych w zdaniu poprzedzającym następuje zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta.

W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć reklamację zawierającą żądanie:
1)    naprawy Towaru albo
2)    wymiany Towaru.

Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres sales@navin.pl.

Reklamacja powinna zawierać:
1)    imię i nazwisko Kupującego;
2)    adres poczty elektronicznej;
3)    numer Zamówienia;
4)    datę dostarczenia Towaru;
5)    opis ujawnionej Niezgodności;
6)    żądanie naprawy albo wymiany Towaru.

W przypadku otrzymania przez Sprzedawcę żądania:
1)    naprawy Towaru – Sprzedawca jest uprawniony do dokonania wymiany tego Towaru;
2)    wymiany Towaru – Sprzedawca jest uprawniony do dokonania naprawy tego Towaru;
– jeżeli wybrany przez Kupującego sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży jest niemożliwy lub wymagałby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów. 
W przypadku, gdy zarówno wymiana jak i naprawa Towaru są niemożliwe lub wymagałaby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży. 

Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Kupującemu odpowiedzi na reklamację, w której:
1)    uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin realizacji żądania Kupującego;
2)    odmawia doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
3)    odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.

Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
W sytuacjach gdy Sprzedawca uznaje reklamację, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Towar do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Planowany termin doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
Kupujący udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego Towar na swój koszt. 
Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.

W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
1)    Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
2)    Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
3)    Niezgodność występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;
4)    Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
5)    z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Towaru do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.

Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres sales@navin.pl.

Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży powinno zawierać:
1)    imię i nazwisko Kupującego;
2)    adres poczty elektronicznej;
3)    numer Zamówienia;
4)    datę dostarczenia Towaru;
5)    opis ujawnionej Niezgodności;
6)    wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia;
7)    oświadczenie o obniżeniu ceny Towaru, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny Towaru, albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.

Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.

Kupujący nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli Niezgodność jest nieistotna. 

W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Odesłanie Towaru powinno nastąpić pod następujący adres: NAVIN PL SP.z.O.O., Vadym Shaforostov, ul. Stanisława Lema 17F/101, 31-571 Kraków.
    
Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę Towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Zwrot ceny dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Aktualności NAVIN
Zalecania
icon_email icon_whatsapp icon_callback