Koszyk

Zobowiązania gwarancyjne

Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z umową istniejącą w chwili wydania Towaru Kupującemu i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użytku jest dłuższy.
W przypadku ujawnienia niezgodności towaru z umową Kupującemu przysługują uprawnienia wskazane w art. 43d i następnych ustawy o prawach konsumenta. Uprawnienia Kupującego wskazane w zdaniu poprzednim realizowane są zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.

W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć reklamację, w której żąda:
1) naprawić Towar, lub
2) wymiana Towaru.

Reklamację należy złożyć w formie elektronicznej na adres sales@navin.pl.

Skarga powinna zawierać:
1) imię i nazwisko Kupującego;
2) adres e-mail;
3) Numer zamówienia;
4) datę dostarczenia Towaru;
5) opis ujawnionej Niezgodności;
6) żądać naprawy lub wymiany Towaru.

Jeżeli Sprzedawca otrzyma żądanie:
1) naprawa Towaru – Sprzedawca ma prawo wymienić Towar;
2) wymiana Towaru – Sprzedawca ma prawo do naprawy Towaru;
– jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby od Sprzedawcy nadmiernych kosztów.
W przypadku gdy wymiana Towaru i naprawa Towaru są niemożliwe albo wymagają od Sprzedawcy nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z Umową Sprzedaży.

Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca przesyła Kupującemu odpowiedź na reklamację, w której:
1) przyjmuje reklamację i wskazuje planowany termin realizacji żądania Kupującego;
2) odmawia doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z Umową Sprzedaży;
3) odrzuci reklamację z uwagi na jej bezzasadność.

Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację w formie wiadomości e-mail w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
W przypadku uwzględnienia reklamacji przez Sprzedawcę, Sprzedawca na własny koszt doprowadzi Towar do stanu zgodnego z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie od momentu otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru i cel, w jakim został on nabyty. Przewidywany termin doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z Umową Sprzedaży Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
Kupujący udostępnia Sprzedawcy Towar do naprawy lub wymiany. Sprzedawca odbiera Towar od Kupującego na własny koszt.
Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty za normalne użytkowanie Towaru, który następnie został wymieniony.

W przypadku ujawnienia Niezgodności Kupujący może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, jeżeli:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z Umową Sprzedaży;
2) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do stanu zgodnego z Umową Sprzedaży;
3) niezgodność towaru z umową trwa pomimo podjęcia przez Sprzedawcę próby doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
4) niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego wezwania Sprzedawcy do doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.

Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży można złożyć w formie elektronicznej na adres sales@navin.pl.

Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży powinno zawierać:
1) imię i nazwisko Kupującego;
2) adres e-mail;
3) Numer zamówienia;
4) datę dostarczenia Towaru;
5) opis ujawnionej Niezgodności;
6) wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia;
7) oświadczenie o obniżeniu ceny Towaru wraz ze wskazaniem obniżonej ceny Towaru albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.

Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnej z Umową Sprzedaży. Sprzedawca zwraca Kupującemu należności z tytułu wykonania prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.

Kupujący nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli niezgodność jest nieistotna.

W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu Towaru Sprzedawcy na swój koszt. Towar należy odesłać na adres: NAVIN PL SP.z.O.O. 31-752 Kraków ul. Kornela Makuszyńskiego, 15.

Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę Towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrotu płatności dokonuje się przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Aktualności NAVIN
Zalecania
icon_email icon_whatsapp icon_callback